Ați cheltuit mult timp și bani pentru a atrage un potențial client. În sfârșit ați primit o solicitare pentru serviciile dvs. Ce urmeaza?
O lucrare vă este la îndemână, iar o ofertă bună vă va ajuta să încheiați afacerea. Trebuie să fiți rapid. Dar trebuie și să fiți detaliat și precis.
Descărcați șablonul nostru gratuit de ofertă de preț și urmați instrucțiunile de mai jos.
Ce este o ofertă de preț?
O ofertă sau de preț este un preț fix pentru un produs sau un serviciu pe care îl trimiteți unui potențial client, interesat să facă afaceri cu dvs.
O ofertă de preț prezintă exact ce veți face și ce cost veți percepe pentru a face acest lucru.
Obiectivul unei cotații este de a convinge un potențial client să va aleagă oferta în detrimentul altora.
Atenție! Prețul cotat nu poate fi modificat odată ce clientul îl acceptă.
Ce ar trebui să includ într-o ofertă?
Ar trebui să trimiteți o ofertă în scris și să includeți următoarele:
- Informații comerciale standard – numele și adresa companiei dvs., detaliile clientului și un număr de ofertă.
- Preț – prețul final cu o defalcare a pașilor și toate costurile implicate. Păstrați acest lucru structurat și transparent, dar nu atât de detaliat încât clientul să-și piardă interesul.
- Taxe – orice taxe aplicabile, cum ar fi taxa pe valoarea adăugată (TVA).
- Date limită – orarul proiectului și o dată de finalizare.
- O dată „de valabilitate” – cele mai multe cotatii sunt valabile o lună, dar puteți adăuga orice dată cu care vă simțiți confortabil.
- Termenii și condițiile dvs. – n ce situații această ofertă nu mai este valabilă și când trebuie schimbată.
- Condiții de plată: – aveți nevoie de plată în avans? Sau clientul poate plăti în rate? Acceptaţi carduri de credit?
Cum sa scrieți o ofertă?
1. Verificați nevoile clientului
Trebuie să comunicați cu potențialul client înainte de a face o ofertă. Uitati-va la cererea pe care ati primit-o.
Pe Necesit.ro veți găsi cererile cu toate informațiile necesare în profilul dvs. de utilizator.
Sunați clientul și cereți-i să clarifice specificul lucrării.
Cel mai bun mod de a face o cotaţie este după efectuarea măsurătorilor la fața locului.
Următorul cel mai bun mod este după ce primiți fotografii și informații prin e-mail sau serviciu de mesagerie.
Notaţi tot ceea ce stabiliţi cu clientul şi toate întrebările deschise pe care este nevoie să le discutaţi.
2. Utilizați un șablon de ofertă
Dacă trebuie să scrieți o cotație înseamnă că aveți de-a face cu un subiect ce “arde” (toți clienții potențiali de pe Necesit.ro sunt o “urgență”). Nu aveți timp de pierdut.
Scrieți întotdeauna oferta.
Clienții vor înțelege mai ușor oferta scrisă și veți avea dovada a ceea ce ați propus.
Având un șablon de ofertă digital, ușor de repetat, pe care îl puteți trimite prin e-mail, veţi accelera în mod semnificativ procesul ofertării.
Toate informațiile despre compania dvs., cum ar fi logo-ul, adresa, conturile bancare și contactele, pot fi deja scrise în prealabil pe șablon.
Faceți clic pe butonul de mai jos pentru a descărca șablonul Google Sheet. Trebuie să vă conectați la contul dumneavoastră Google Docs. După ce se deschide documentul, faceți clic pe butonul "Use Template" (Utilizați modelul) din colțul din dreapta sus și începeți să introduceți informațiile.
Obțineți un șablon de cotare gratuit3. Descrieți lucrările și completați cu detaliile clientului
Adăugați informațiile despre client – numele, adresa și informațiile de contact ale acestuia. Introduceți numărul ofertei și data emiterii.
Împărțiți costurile lucrării cu fiecare element pe cate un rând. Luați-vă timp și gândiți metodic treaba pas cu pas.
Includeți o scurtă descriere a fiecărui serviciu, unitățile de material și prețul pe articol.
Asigurați-vă că ați calculat corect costurile și includeți marja de profit dorită.
Care ofertă este mai convingătoare?
„Construcție gard - 5100 lei” sau „10 mp lemn = 3000 lei. Stâlpi, șine, cuie și șuruburi = 430 lei. Marcarea locației, săparea gropilor pentru stâlpi, așezarea stâlpilor în beton, așezarea șinelor între stâlpi, tăierea și atașarea panourilor, adăugarea capacelor stâlpilor, colorarea și finisarea = 1670 lei.”
O cotație detaliată va apărea atunci când clientul vă compară oferta cu ale altora.
Fiți transparent – menționați ce nu este inclus în preț. Dacă percepeți o taxă pentru pregătirea zonei de gard sau pentru îndepărtarea deșeurilor, includeți-o în cotație ca opțiune separată.
Introduceți data de finalizare – explicați când veți începe lucrul și când se va termina fiecare fază a proiectului. Un interval („2-3 săptămâni până la finalizare”) este mai bun decât nimic.
4. Spuneți-vă prețul
Cu cât prețul dvs. este mai mic, cu atât mai atrăgătoare este oferta. Dar aveți grijă să nu vă subevaluați serviciile sau să vă supraestimați capacitatea de a le furniza.
Nu vă angajați la un preț scăzut doar pentru a obține lucrarea. Veți pierde timp și bani împreună cu încrederea și respectul clienților dvs.
Stabiliti prețul ofertei dvs. în mod realist. “Faceți-vă temele” pentru a stabili prețul corect pentru serviciile dvs.
Odată ce ați trimis oferta și clientul dvs. o acceptă, aceasta devine un contract obligatoriu.
Concentrați-vă pe beneficiile pe care le puteți oferi. Explicați-le oamenilor că diferențele dintre cotatii înseamnă și diferențe de calitate. În cele din urmă, primești ceea ce plătești.
Dacă oamenii văd calitate in munca dvs., ei vor fi dispuși să plătească prețul, chiar dacă acesta este mai mare decât al concurenţilor.
Includeți TVA în ofertă.
5. Specificați termenii și condițiile
Stabiliți responsabilitățile dvs. și ale clientului dvs. pentru a evita posibile dispute.
- Limitări de răspundere – prezentați condițiile care ar putea întârzia sau modifica termenul de execuţie. Să presupunem că va bazați pe vreme pentru a finaliza proiectul de garduri. Dacă plouă în ziua începerii proiectului, va trebui să amânați lucrarea.
- Lucrări și costuri suplimentare – introduceți costuri și taxe pentru lucrări suplimentare în afara celor enumerate ca servicii principale. Asta în cazul în care munca devine mai complicată din cauza unor circumstanțe neprevăzute sau un client își schimbă solicitarea.
- Condiții de plată – specificați când și cum doriți să fiți plătit. Stabiliți dacă aveți nevoie de o plată în avans, în rate și metodele de plată pe care le acceptați (numerar, cec sau card de credit).
6. Introduceți data de valabilitate a cotației
Costul bunurilor, cererea pentru serviciile dvs. și disponibilitatea dvs. se modifică - la fel și prețurile dvs.
Dați cotației dvs. o dată de expirare. Este, de obicei, 30 de zile. Dacă prețurile din domeniul dvs. de activitate se pot schimba într-o săptămână sau chiar de la o zi la alta, valabilitatea ofertei dvs. ar trebui să reflecte acest lucru.
Un alt motiv pentru stabilirea unei valabilități mai scurte este acela de a obține răspunsul clientului cât mai curând posibil.
Trimiteți ofertele în termen de o zi lucrătoare de la primirea unei cereri de ofertă.
Subliniați beneficiile unui răspuns imediat. Pe lângă o ofertă pe timp limitat, există și alte modalități de a face clienţii sa vă aleagă, cum ar fi prețuri mai mici pentru colaborarea pe termen lung, oferte ce includ pachete, garanții, reduceri și alte beneficii.
Iată cum arată oferta când sunteți gata să o trimiteți, după ce ați introdus toate informațiile necesare în șablon.
Dacă decideți să oferiți o reducere, trebuie să înțelegeți marjele de profit, astfel încât să nu suferiți pierderi.
Asigurați-vă că primiți ceva în schimb: un proiect mai mare, client pe termen lung, plată anticipată, recomandări și recenzii.
Standardizați-vă reducerile. Nu negociați fără un plan. De exemplu, ați putea oferi 10% pentru plățile anticipate în numerar. În caz contrar, clienții se vor supăra pe dvs. când vor afla că îi taxați altfel decât alții.
7. Obțineți o confirmare scrisă și urmăriți parcursul
După ce ați trimis oferta, ar trebui să lăsați destinatarului ceva timp să o citească și să decidă dacă vrea să continue.
Asigurați-vă că primiți o confirmare scrisă de la un client că acceptă oferta.
Trimiteți o ofertă prin e-mail, apoi continuați cu un apel telefonic după o zi sau două pentru a verifica dacă a sosit și care este decizia lor.
Clienții vor primi probabil mai multe oferte. Dacă nu ați primit un răspuns după o anumită perioada de timp, contactați-i din nou.
Dacă oferta dvs. este respinsă, întrebați care este motivul. Prețul dvs. a fost prea mare sau a existat alt motiv?
Puneți întrebări! Folosiți aceste cunoștințe pentru a vă îmbunătăți vânzările și cotațiile.
Ofertele sunt doar o parte a comunicării cu clienții. Un proces bun de cotare și un șablon vă vor face ofertarea mai rapidă și mai ușoară. Cu cât procesul de cotare este mai bun, cu atât veți avea mai multe șanse să transformați clienții potențiali în clienți reali.