Am 66 ani, sunt pensionar și doresc să am posibilitatea de a activa în măsura în care găsesc contracte. Până în prezent am avut ceva activitate cu venituri mici și cred că va fi tot așa în continuare (sub salariul minim brut). Ideea mea este de a plăti cât mai puține impozit, dacă se poate să plătesc doar impozitul pe venit, fără CAS și fără CASS. Până în prezent nu am depus nici un act și nici nu știu prea bine unde trebuie depus și în ce constă acel act.Am înțeles că este foarte convenabil să țin contabilitatea în timp real (mai ales că veniturile vor fi puternic variabile și greu previzibile). În ce constă asta? Cum se ține? Ce taxe trebuie să plătesc (ținând cont de cele arătate mai sus)? Pot plăti numai impozitul pe venit (fără CAS, fără CASS)? Cât e acesta? Unde, cum, când și sub ce formă trebuie să depun acte referitoare la activitatea ?
Buna ziua! Am un apartament pe care il inchiriez prin Airbnb, iar anul trecut am platit taxe in sistem real (am tinut un registru al incasarilor si cheltuielilor). Insa nimeni nu stie sa imi spuna ce cheltuieli pot fi scazute din venitul brut: la Anaf mi'au spus ca pot scadea orice fel de cheltuiala cu aceasta activitate: facturi, produse de curatenie, produse pentru oaspeti. In strainatate am inteles ca se poate scadea si rata pe care o platesc la banca pentru apartament, respectiv chiria daca acesta e inchiriat. Acum, am inchiriat un al 2lea apartament tot in acest scop si lucrurile devin si mai dificile. Trebuie completatE 2 declaratii unice? Se pot deduce 40% din cheltuieli fara o justificare pentru inchirieri (un alt articol citit spunea acest lucru) As avea nevoie de cineva care stie cu certitudine aceste demersuri sa ma sfatuiasca care e cea mai convenabila si putin stresanta optiune. Multumesc frumos!
Buna ziua, avem nevoie de consultanta fiscala in vederea deschiderii unei afaceri: ferma avicola prepelite - incubatie, crestea puilor, aprovizionare cu hrana, distributie la colaboratori. Ma intereseaza sa ma consiliati in legatura cu forma juridica potrivita pentru proiectul meu si daca este posibil, si pentru serviciile contabile. Multumesc!
Baptistă este personalitate juridică ce oferă servicii Bisericilor afiliate. Am avut serviciile financiare asigurate de o persoană fizică autorizară și d-na are 80 de ani și nu ne mai înțelegeam. Ce dorim este să știm dacă a făcut actele contabile cum trebuie și dacă suntem în regulă la un Control financiar al statului și de asemnea dacă a plătit salariile corect. 18 angajati
Doresc sa infiintez o Intreprindere sociala pentru insertie persoane vulnerabile si nevoi speciale pe fonduri europene. As avea nevoie de consultanta si informatii , servicii financiar contabile.. Voi opta pe magazin online si plata direct in cont ca sa nu mai iau casa de marcat. Va multumesc! Cu stima
Buna ziua, Am nevoie de ajutor sa gestionez datoriile catre ANAF. Sunt plecat din Romania de 8 ani si am lucrat pe societate aproximativ doi ani. Am incercat sa o inchid dar la ghiseu mi s-a spus ca pana nu platesc soldul restant nu se poate face nimic. In acelasi timp am niste amenzi de la jandarmerie si circulatie pe impozitul de la casa pe care la fel nu ma lasa sa il platesc pana nu achit amenzile. As vrea sa rezolv toate acestea si am gasit firma dumneavoastra pe necesit.ro. Va rog sa imi scrieti daca ma puteti ajuta. Ar fi de mare ajutor daca imi puteti trimite si o oferta. Cu respect,
Buna ziua, Am nevoie de ajutor sa gestionez datoriile catre ANAF. Sunt plecat din Romania de 8 ani si am lucrat pe societate aproximativ doi ani. Am incercat sa o inchid dar la ghiseu mi s-a spus ca pana nu platesc soldul restant nu se poate face nimic. In acelasi timp am niste amenzi de la jandarmerie si circulatie pe impozitul de la casa pe care la fel nu ma lasa sa il platesc pana nu achit amenzile. As vrea sa rezolv toate acestea si am gasit firma dumneavoastra pe necesit.ro. Va rog sa imi scrieti daca ma puteti ajuta. Ar fi de mare ajutor daca imi puteti trimite si o oferta. Cu respect,
Bună ziua, A fost înființată de curând o firmă în UK (activitatea principală este în domeniul IT - website-uri și design), iar eu împreună cu un asociat am vrea să știm dacă putem avea titlul de director în firma respectivă, având în vedere că noi vom continua să locuim în România. Aferent, am avea următoarele întrebări: 1. Trebuie declarate in țară veniturile din străinătate? Unde se face acest lucru și care este procedura standard pe care ar trebui să o urmăm? Trebuie declarate doar veniturile salariale sau și cele sub formală de dividende? 2. Dacă plătim impozit pe o firmă în UK (unde noi suntem directori), mai trebuie să plătim impozit și în România dacă noi nu locuim in UK ci tot in România? Dacă da, este deductibil/recuperabil impozitul plătit în România? 3. Sunt alte taxe sau detalii pe care ar trebui să le știm despre veniturile din străinătate? 4. În cazul în care nu putem avea titlul de directori, care ar fi cea mai simplă formă legală prin care să putem realiza contracte de prestare servicii conforme cu activitatea precizată mai sus (ex. creare website-uri, consultanță și auditare web, etc.)? Se poate face PFA cu doi administratori? Care sunt taxele care trebuie platite? Trebuie platite CAS si CASS pentru dividende in PFA?
Buna ziua. Numele meu este . Va scriu in vederea unei posibile colaborari. Pe scurt, pentru moment, situatia este urmatoarea: sotul meu si cu mine lucram pentru 2 firme din strainatate in domeniul digital marketing. Pana acum (timp de 2 ani de zile), eu am avut si un job in Romania si pentru ce venea din strainatate faceam in fiecare an pana in luna Martie plata la ANAF pentru venituri din alte surse din strainatate. Era in regula situatia pentru ca nu plateam pensia datorita jobului din Romania care acoperea aceasta plata. In urma cu 2 luni insa a trebuit sa imi dau demisia pentru ca nu mai faceam fata cu atatea joburi, iar acum trebuie sa aranjam altfel plata acestor venituri din freelancing (contracte de colaborare inyre firma si persoana fizica - eu). Noi am vrea sa discutam inceperea unei firme, dar avem nevoie de o discutie cu cineva care ne poate prezenta cea mai buna optiune pentru situatia noastra. PFA sau firma? Ce fel de firma? Etc... Suntem interesati sa gasim la dumneavoastra acea persoana si sa incepem apoi demersurile. As vrea sa stiu ce trebuie sa facem ca sa miscam lucrurile...am vrea sa rezolvam cat mai curand si rapid posibil. Astept mailul dumneavoastra. Va multumesc,
Bună ziua, A fost înființată de curând o firmă în UK (activitatea principală este în domeniul IT - website-uri și design), iar eu împreună cu un asociat am vrea să știm dacă putem avea titlul de director în firma respectivă, având în vedere că noi vom continua să locuim în România. Aferent, am avea următoarele întrebări: 1. Trebuie declarate in țară veniturile din străinătate? Unde se face acest lucru și care este procedura standard pe care ar trebui să o urmăm? Trebuie declarate doar veniturile salariale sau și cele sub formală de dividende? 2. Dacă plătim impozit pe o firmă în UK (unde noi suntem directori), mai trebuie să plătim impozit și în România dacă noi nu locuim in UK ci tot in România? Dacă da, este deductibil/recuperabil impozitul plătit în România? 3. Sunt alte taxe sau detalii pe care ar trebui să le știm despre veniturile din străinătate? 4. În cazul în care nu putem avea titlul de directori, care ar fi cea mai simplă formă legală prin care să putem realiza contracte de prestare servicii conforme cu activitatea precizată mai sus (ex. creare website-uri, consultanță și auditare web, etc.)? Se poate face PFA cu doi administratori? Care sunt taxele care trebuie platite? Trebuie platite CAS si CASS pentru dividende in PFA?