Cercetările Necesit.ro relevă importanța recenziilor online în alegerea profesioniștilor. Descoperiți câte recenzii citesc clienții înainte de a lua o decizie și care sunt factorii care influențează cel mai mult alegerea lor.
Găsirea unui profesionist de încredere poate fi o provocare, motiv pentru care am investigat ce anume caută cu adevărat clienții atunci când aleg un furnizor de servicii.
Rezultatele unui studiu realizat de către Necesit evidențiază că majoritatea oamenilor au așteptări ridicate în ceea ce privește calitatea serviciilor și transparența furnizorilor. Clienții nu se limitează la scorul mediu – factori esențiali sunt opiniile clienților anteriori, numărul total de recenzii și răspunsurile furnizorului la feedback-ul primit.
Recenziile online au evoluat în versiunea modernă a recomandărilor din vorbă în vorbă – un punct de referință esențial care, adesea, influențează alegerea unui furnizor de către un client.
89% dintre oameni susțin că recenziile online le influențează alegerea furnizorului de servicii.
Ce evaluează clienții înainte de a alege un furnizor de servicii?

Câte recenzii citesc clienții înainte de a lua o decizie?
- 7,5% citesc 1–3 recenzii,
- 22,4% citesc 4–7 recenzii,
- 14,9% citesc 8–10 recenzii,
- 54,4% analizează mai mult de 10 recenzii,
- 1,1% nu citesc deloc recenzii online.
99% dintre cei care caută furnizori de servicii citesc cel puțin o recenzie online înainte de a alege un furnizor.
Care sunt cei mai convingători factori din recenzii?
Clienții potențiali se concentrează pe recenziile scrise de clienții anteriori, deoarece acestea joacă adesea un rol decisiv în alegerea lor:
- 69.2% aleg pe baza opiniilor altor clienți,
- 3.8% apreciază promptitudinea recenziilor,
- 19,2% acordă prioritate numărului total de recenzii,
- 7.8% pun accent pe scorul mediu.
Recenziile construiesc încredere
Mai mult de jumătate dintre cei care caută furnizori de servicii nu ar angaja un furnizor fără recenzii:
64,2% dintre respondenți au declarat că nu ar angaja un furnizor de servicii fără recenzii online.
Ce scor mediu este necesar pentru a fi luat în considerare?

Clienții se așteaptă ca furnizorii de servicii să răspundă la recenziile online.
- 90,6% dintre cei care caută servicii citesc răspunsurile furnizorilor la recenziile online,
- 9,4% nu citesc răspunsurile,
- 20,8% se așteaptă ca furnizorii să răspundă la recenziile negative,
- 52,8% consideră că fiecare recenzie publicată merită un răspuns,
- 26,4% nu așteaptă nicio reacție din partea furnizorilor.
Cât de repede ar trebui să răspundă furnizorii de servicii?
- 13,2% se așteaptă la un răspuns în câteva ore,
- 30,1% se așteaptă la un răspuns în termen de 24 de ore,
- 33,9% se așteaptă la o reacție în maximum trei zile,
- 9,4% se așteaptă la un răspuns în termen de o săptămână,
- 13,2% nu se așteaptă la niciun răspuns.