InfoCentru pentru profesioniști
Sfaturi pentru reușită
Cosmin Ruța: Am preluat primul client în decurs de o săptămână

Cosmin Ruța: Am preluat primul client în decurs de o săptămână

Faceți cunoștință cu Cosmin Ruța, fondatorul Smart Electric, o companie specializată în intervenții electrice de urgență. În acest interviu, Cosmin ne vorbește despre experiența sa pe platforma Necesit.ro și despre impactul semnificativ al acesteia asupra afacerii sale.

Cum a început colaborarea Dvs. cu Necesit.ro?

M-am alăturat platformei Necesit.ro acum 4 ani. Prima dată am fost client, apoi colaborator. Am ajuns să colaborez după ce am avut nevoie personală de un instalator. Ulterior am zis, de ce nu? Am contactat echipa și am demarat procedurile de colaborare.

Cât de repede ați obținut primul client prin platformă?

Cred că în decurs de o săptămână am preluat primul client, ulterior procedurii de înregistrare pe platforma Necesit.ro. Nu a trecut mai mult de o săptămână.

Ce impact a avut platforma asupra afacerii Dvs.?

Cred că Necesit a avut undeva o ponderă de 20% în creșterea cifrei de afaceri.

Am avut peste 80 de clienți obținuți direct și indirect prin recomandarea serviciului. În ceea ce privește îmbunătățirea profitului, chiar dacă a plecat ca un hobby, totul se rezumă la cifre. Cred că platforma a avut undeva o ponderă de 20% în creșterea cifrei de afaceri.

Câte proiecte preluați în medie pe lună prin Necesit.ro?

Sunt luni mai bune și luni mai slabe. Am avut chiar și patru sau cinci clienți pe lună, poate chiar mai bine. Sunt și luni în care nu am avut niciun client. Totul se rezumă la necesitatea și urgența clientului.

Ce profit ați obținut dintr-o solicitare achitată?

Față de cei 58-60 de lei achitați către platformă, profitul a fost undeva la 470 de lei. Diferența este considerabilă.

Care este secretul succesului Dvs. în interacțiunea cu clienții?

Cred că secretul este modul în care te prezinți și explici clientului costurile, astfel încât să fie clar care sunt materialele și care este manopera.


Contează foarte mult să-l asiguri că problema se va rezolva, indiferent de complexitate. Nu e vorba să faci o ofertă mai bună sau mai proastă, ci să-l faci să se simtă în siguranță și să știe că primește servicii de calitate.

Cum vedeți concurența în acest domeniu?

Concurența pentru mine este un lucru benefic. Te ajută să fii la curent cu tot ceea ce înseamnă tehnologie, materiale, servicii. E un lucru constructiv, trebuie să vezi ce fac și ceilalți bine și să îmbunătățești propriile servicii. Nu suntem perfecți, dar tindem spre perfecțiune.

Cât de importantă este viteza de reacție pentru Dvs.?

Consider că este foarte important timpul în care contactezi clientul. Sunt și alte persoane care poate îl contactează, poate vorbesc mai bine sau sunt mai convingătoare. Dar sunt și cazuri când solicitarea vine în momentul în care sunt pe teren, iar întârzierea este în defavoarea mea.

Timpul în care contactezi clientul este foarte important.

Ce rol joacă recenziile în succesul Dvs.?

Recenziile sunt foarte importante. Orice client care se adresează platformei vede în timp real firma și poate să-și facă o opinie. O recenzie negativă o consider constructivă, învăț din ea. Dacă primesc o recenzie proastă, aș contacta clientul să aflu cauza ca să-mi îmbunătățesc serviciile pe viitor.


Aveți un sfat pentru cei care se alătură platformei?

Să fie serioși și să folosească materiale de calitate. Contează, e ceea ce îi recomandă în piață. Înțelegeți clientul, fiți rapizi în comunicare și urgentați nevoia.

Vă mulțumim, domnule Cosmin, pentru că ați împărtășit cu noi modul în care v-ați crescut afacerea prin profesionalism și colaborarea cu Necesit.ro. Vă dorim succes în continuare!

Înscriere companie